Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Bezpečnost při setkávání s neznámými lidmi pomocí dramatické výchovy, formou lidových pohádek v 1. ročníku základní školy
Benešová, Kateřina ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová práce Bezpečnost při setkávání s neznámými lidmi pomocí dramatické výchovy, formou lidových pohádek v 1. ročníku základní školy se zabývá tématem využití dramatické výchovy v hodinách českého jazyka, konkrétně v literární výchově v 1. ročníku základní školy. Tematicky je zaměřena na využití pohádek formou dramatických lekcí. Dramatické lekce jsou zaměřeny na pohádky zabývající se také tématem setkávání s cizími lidmi, pozitivním rozvojem spolupráce a komunikace žáků ve třídě i osvojováním některých základních metod a technik dramatické výchovy. V teoretické části jsou charakterizovány pojmy dramatická výchova, literární výchova a osobnost dítěte mladšího školního věku. Teoretická část také popisuje cíle, metody a techniky dramatické výchovy a literární výchovy. Praktická část byla realizována v 1. ročníku 1. stupně základní školy, obsahuje pět autorských dramatických lekcí, které jsou koncipované tak, aby byly využitelné v praxi každého učitele. Praktická část byla realizována pomocí rozhovorů s vybranými učiteli 1. ročníku základní školy a také praktickou realizací dramatických lekcí a jejich reflexí. Cílem mé diplomové práce je zjistit, jaké možnosti práce s pohádkou v 1. ročníku základní školy se využívají a také propojit učivo předmětu Člověk a jeho svět s pohádkou a dramatickou...
Aplikace výtvarné činnosti v práci s literaturou pro děti s přesahem do prosociální výchovy
SRPOVÁ, Pavlína
Téma, které jsem si zvolila pro svou diplomovou práci, považuji pro sebe, jako vychovatelku, i pro děti, za velmi přínosné. Prosociální chování je důležitou funkční součástí společnosti. Děti potřebují vzájemně přijímat i dávat různé formy prosociálního chování, aby z nich mohli vyrůst plnohodnotní lidé. Domnívám se, že základy prosociálního chování musíme dětem vštěpovat od narození. Existují jakési základy pravidel lidského soužití, které musíme všichni akceptovat. Hlavním cílem mé práce je oživit a upevnit prosociální způsoby chování dětí.
Volnočasové aktivity žáků 1. stupně ZŠ
TOMANOVÁ, Ivana
Volný čas je součástí našeho každodenního života. Svým názvem v nás vzbuzuje příjemné pocit. Představíme si prostor, který je určený jen nám, můžeme se věnovat aktivitám, které nás zajímají a zároveň si odpočinout. Současný vývoj umožňuje rozvoj volnočasových aktivit, kterým se můžeme věnovat. Vznikají volnočasová zařízení, která nám zprostředkují nejrůznější nabídku činností, z níž si každý vybere právě tu oblast, jež ho uspokojuje, uklidňuje a naplňuje. Cílem této práce bude zmapovat problematiku volného času žáků 1.stupně základních škol a nabídku nejrůznějších volnočasových aktivit, kterým se žáci mohou věnovat. V teoretické části si přiblížíme volný čas a volnočasové činnosti z hlediska jejich problematiky a názorů nejrůznějších autorů na ně. Blíže se podíváme na aktivity rozdělující se podle obsahu činností a na instituce zajišťující volnočasové činnosti. V praktické části bude proveden průzkum nabídky volnočasových aktivit ve vybraných institucích (základní školy) prostřednictvím dotazníků, které obdrželi ředitelé těchto institucí. Průzkum bude též zaměřen na názor a spokojenost rodičů s těmito nabídkami, kteří rovněž obdrží dotazníky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.